- Változásmenedzsment tréning célja, a változáskezelési technikák és módszerek elsajátítása az ÁFSZ megyei igazgatói, kirendeltség-vezetői és képző központ igazgatói számára.Arésztvevők képesek lesznek a változások természetének megértésére, és ezzel összhangban saját területükön a szükséges változások kezdeményezésére, változáskezelési programok tervezésére és megvalósítására az akadályozó és segítő tényezők figyelembevételével.
- Belső együttműködés - szervezeti partnerség képzés az ÁFSZ megyei igazgatói, kirendeltség-vezetői és képző központ igazgatói számára. Törekszik a szolgáltatói, ügyfélbarát szemlélet fontosságának felismertetésére. A tréning felkészíti őket az ügyfelekkel történő kommunikációra a sikeres, ügyfélorientált szolgáltatói magatartásra.
- Korszerű vezetési ismeretek alkalmazása a közigazgatásban képzés. A résztvevők erősödtek a vezetői paradigmaváltásban, vezetői szerepük értelmezésében, a pozicionálásban. A vezetők sokkal jobban kezelik a problémákat, a felvetéstől egészen a megoldási alternatívák kialakításáig. A tréning hatására elkezdődött egy újfajta, hatékonyabb kommunikációs lánc kialakulása a résztvevők között.
- Ügyfélkezelési tréning során, közel három hónapon keresztül a megváltozott munkaképességű ügyfelekkel való bánásmód fejlesztése, szemléletváltás lehetőségének megteremtése volt a cél. Fontosnak tartottuk, hogy az önismeret bővítésen keresztül a többi készség (kommunikáció, konfliktuskezelés, stressz kezelés) fejlesztésében is a munkájukhoz igazodó, a mindennapokban hasznosítható ismeretekhez, gyakorlati eszközökhöz jussanak. Kiemelten kívántunk foglalkozni a felnőtt-felnőtt kommunikációs technikákkal, valamint az előítéletek kezelésével. A saját ügyfélszolgálati munkában előkerülő sztereotípiák beazonosítására, a sztereotípiák és az észlelés kapcsolatának megismerésére különösképp ügyeltünk.
- Érzékenyítő tréning, mely során az ügyfelek típusainak megismerése, velük való bánásmód és az egyéni nehéz helyzetek kezelése volt a cél. Sor kerülhetett többek közt a „step out of the box" attitűd kialakítására, valamint a rendszer keretein belüli mozgástér és az egyéni lehetőségek kiaknázására.